Forgalmazza termékeinket (akár) utólagos fizetéssel! Csatlakozzon egyre bővülő partneri hálózatunkhoz!

Az egészséges cukor: nyírfacukor

Mi a nyírfacukor?

A nyírfacukor egy fehér, édes, kristályos szénhidrát, természetes cukorféle, amit eredetileg Finnországban nyírfából nyernek. Hasonlóan a szőlőcukorhoz, a nyírfacukor megtalálható rostos növényekben, fákban, zöldségekben, gyümölcsökben és akár kukoricacsutkában is. Az emberi szervezet is kis mennyiségűt termel belőle.

Hazánkban évente kb. 22-23 millió tonna mezőgazdasági melléktermék keletkezik, amiből a kukoricacsutka is kiemelkedik. Ezen keresztül lehetőség nyílt a nyírfacukor környezetkímélő előállítására.

A nyírfacukor szinte azonos a hagyományos kristálycukorral megjelenésben és ízben, de élettani hatásaiban eltér. Felnőttek, gyerekek és várandós kismamák is fogyaszthatják.

A nyírfacukor története:

Bár a nyírfacukrot már 115 éve ismerjük, az egészségügyi előnyeire vonatkozó kutatások csak a 60-as évektől indultak el. Kezdetben diabéteszes betegeknél alkalmazták, majd a 70-es évektől kezdték kutatni antibakteriális és fogszuvasodástgátló hatásait. Bár ma már jól ismert, hétköznapi felhasználása még mindig elmarad a várt mértéktől.

A nyírfacukor kémiai felépítése:

A nyírfából kivont cukrot xilóznak nevezik. Míg a szokásos cukrok 6 szénatomosak, a nyírfacukor egy speciális ötszénatomos cukor. Kémiai eljárással xilitollá alakul, ami már a cukoralkoholok csoportjába tartozik. Míg a hagyományos cukor könnyedén bomlik alkohollá, a cukoralkoholok sokkal stabilabbak.

A nyírfacukor GI értéke: 7

A nyírfacukor alacsony glikémiás indexével stabilizálja a vércukorszintet, nem okoz hirtelen kiugrásokat. Cukorbetegek is fogyaszthatják, és segíthet a vércukorszint alacsonyan tartásában.

A nyírfacukor korlátlan mennyiségben biztonságos, de fokozatos hozzászokási időszakot javasolnak. A hashajtó hatás küszöbértéke felnőtteknél 150 g, gyermekeknél 40 g.

Nyírfacukor adagolása:

Bármilyen mennyiségben fogyasztható, hosszú távú és rendszeres fogyasztás mellett kifejti jótékony hatásait. Egészséges és tudatos táplálkozás részeként jó alternatíva lehet a hagyományos cukor helyett.